Jan
Novo leto, novi poslovni plani
in nove catering aktivnosti. Tokrat smo se odločili napisati, kako si catering
podjetje izbori svoje mesto na trgu in kako na trgu obstane.
Zelo pomembno je, da o posameznem catering dogodku razmišljate veliko vnaprej. Na dan dogodka je že prepozno. Kreativne rešitve, načrtovanje catering dogodka, ustvarjalnost, komunikacija med osebjem, vodstvom in naročnikom so ključnega pomena in bi se morali začeti še preden partner potrdi: "Zveni super. Potrjujemo ponudbo!"
To je seveda šaljivo dejstvo o cateringu. Številni catering vodje in menedžerji posvečajo premalo pozornosti naročniku, do nekaj dni pred začetkom dogodka. Ko pa se v kratkem časovnem obdobju zgosti nekaj projektov, pa manevrskega prostora za kreativni pristop k dogodku ni, saj zmanjka časa. To ni način, kako zgraditi partnerski odnos s strankami in posledično razvijati catering podjetje, ki bo donosno. Na catering podjetje pogosto ljudje gledajo kot na sekundarno poslovanje, ko pa je v resnici profitni center, ki spodbuja poslovno in finančno preživetje.
Spodnji zapis malce odstopa od naših dosedanjih, vendar so ti nasveti dobrodošli in ključni za razumevanje catering dejavnosti, dojemanja podjetja kot resnega partnerja in preživetja na trgu. Ponujamo devet vodnikov za dobro poslovanje:
1) Stil
Poskrbeti je potrebno, da so catering dogodki za vsakega partnerja nekaj posebnega. Ključno je, da razvijete svoj osebni stil cateringa, ki ga vsekakor prilagajate potrebam partnerja, tipu dogodka in gostom. Živimo v obdobju, kjer ni pomembna samo hrana in prezentacija le-te, temveč tudi kreativni pristop k postavitvi inventarja, dekoraciji in nasploh opremi prostora.
2) Uporabniška izkušnja
Usmerjenost na zadovoljevanje potreb partnerja je ključnega pomena. Vzpostavljanje odnosa se začne že pri prvem kontaktu s partnerjem in pripravi ponudbe, kjer je ključno, da catering podjetje na prijazen način pridobi vse informacije, ki so potrebne za pripravo ponudbe ter koncepta dogodka. Vsekakor je pomembo, da se rešitev ponudi v finančnih okvirjih, ki jih partner načrtuje. S tem se začne partnersko sodelovanje in odpira priložnost, da skozi zaupanje partnerju predstavite tudi pozitivne vidike, ki jih predstavlja dodatni finančni vložek v catering storitev.
3) Ustvarjalnost
Ustvarjalnost in kreativnost je velikokrat povezana s proračunom, ki ga je partner namenil cateringu, vendar je pomembno, da se v vsakem primeru k storitvi pristopi ustvarjalno, da tudi kulinarika na dogodku pusti vtis in navduši tako naročnika, kot tudi obiskovalce.
4) Vrednost
Ne glede na vrednost catering storitve je potrebno zelo odprto komunicirati s partnerjem in ga opozoriti glede količin, ki so velikokrat pogojene z višino budgeta. Je pa ključnega pomena, da svojim partnerjem zagotovite najboljše razmerje med kakovostjo in ceno in skozi odprto komunikacijo tudi pozitivne vidike, ki jih prinašajo višji budgeti za catering.
5) Cene
Supercatering vedno zagovarja partnerski odnos ter odprto komunikacijo. Je pa na strani catering podjetja ključnega pomena, da pri pripravi ponudbe in prodaji koncepta ne pozabi na dobro načrtovanje, predvidevanja vseh stroškov, ki v povezavi z izvedbo dogodka lahko nastanejo. V primeru, da partnerju že vnaprej predstavimo čim bolj realno stroškovno sliko, težje pride do nezadovoljstva ob poračunu catering storitve. Je pa to dejstvo vsekakor pogojeno s tem, kako naročnik predstavi svoje zamisli in tip dogodka – več informacij kot jih ima catering podjetje, lažje je predvideti vse stroške povezane s catering storitvijo.
6) Posvetovanje
Čas, ki ga namenite svojemu partnerju za posvetovanje in pridobivanje informacij glede dogodka in budgeta je ključen. S tem ne samo pridobite vse potrebne informacije za pripravo ponudbe na ključ, temveč tudi gradite partnerski odnos in vlivate zaupanje v vašo catering storitev. Naj vam čas, ki ga vložite v pripravo ponudbe, nikoli ne bo »izguba časa« temveč investicija v dolgoročnost sodelovanja.
7) Meni
Pripravite meni, ki temelji na željah partnerja in je temelj vseh pridobljenih informacij glede dogodka. Meni naj bo prilagojen tipu gostov in konceptu dogodka, naj bo raznolik, kjer so uslišani tako mesojedci, vegetarijanci, kot tudi vegani.
8) Dekoracija
Catering dogodek brez osnovne dekoracije je le še en osnovni dogodek, kar pa ne želimo. Zavoljo dolgoročnega sodelovanja (kot že zgoraj omenjeno) je potrebno kreativno razmišljati in narediti vtis tako na naročnika, kot obiskovalce ter vsaj osnovno dekoracijo že vnaprej planirati in jo partnerjem predstaviti kot pomemben del dogodka.
9) Odnosi v podjetju
Prepričajte se, da je vaše osebje zadovoljno, prijazno in usmerjeno k naročnikom. Zadovoljstvo naših zaposlenih še kako vpliva tudi na zadovoljstvo naših poslovnih partnerjev, saj je zadovoljni zaposlen najboljši ambasador podjetja, ki bo storitev dovršil in se pri komunikaciji s poslovnim partnerjem maksimalno potrudil.
Supercatering opisane nasvete upošteva že od same ustanovitve. Našo dejavnost v veliki meri gledamo kot profitno, vendar se zelo poglobljeno ukvarjamo z zadovoljstvom naših poslovnih partnerjev in seveda naših zaposlenih. Projektov ne sprejemamo po tekočem traku, saj nam zaslužek ni prvotnega pomena, temveč dovršeni dogodki in dobro opravljena storitev. Raje kakšen projekt zavrnemo, da lahko potrjenega obdelamo maksimalno in to nas uvršča v rang dobrega poslovnega partnerja.
S takšnimi vrednotami rastemo in smo že drugo leto zapored uvrščeni med najhitreje rastoča podjetja v Osrednji Sloveniji in še enkrat - to zato, ker nam je usmerjenost v poslovnega partnerja ključnega pomena.