avg
V vsaki dejavnosti je potrebno spremljati svetovne trende, ki malce z zamikom prikapljajo tudi do nas. Sicer so spodaj opisani trendi aktualni že nekaj časa, pa vendarle prevečkrat neuslišani.
Tradicionalna catering podjetja, ki svetovnih in lokalnih trendov ne upoštevajo, jih hitro povozi čas, saj so dandanes ljudje povezani s kulinariko bolj kot kdaj koli prej. Kuharske oddaje gleda nepredstavljivo veliko ljudi, kar vodi v večjo kulinarično izobraženost. Posledično vedno več ljudi rado obeduje zunaj in od dogodkov pričakuje tudi dovršen in nadgrajen kulinarični del. Prebiranje deklaracij hrane in poznavanje sestavin postajata stalnica in vse to so dejstva, ki nas vodijo do spodnjih zaključkov.
Sledite tem trendom in kulinarično napredujte. Zapis je namenjen tako kulinaričnim podjetjem kot tudi ljubiteljem in kulinaričnim entuziastom.
Kaj je »IN«
Lokalna kuhinja
Veliko udeležencev na dogodek pripotuje iz tujine. Veliko je takih, ki poslovno pot izkoristijo za ogled lokalnih znamenitosti ali tako zvane turistične aktivnosti, mnogi pa raje ta čas posvetijo kulinariki in v roko primejo nož in vilice. Zato sta lokalna hrana in premišljeni lokalni meniji velik trend in vplivata na veliko dodano vrednost. Zagotovite obiskovalcem edinstveno izkušnjo s tradicionalnimi jedmi, pripravljenimi na sodoben način.
Lokalno pivo in vino
Pivoljubi in ljubitelji vina si bodo vašo pogostitev zapomnili veliko bolj, če boste gostom ponudili odlično lokalno pivo in vino. V Sloveniji je trend rasti kvalitetnih mikropivovaren, medtem ko smo Slovenci v svetu že nekaj časa poznani kot izredno vinorodna dežela z veliko izvrstnih vinarjev, zato mora biti pogostitev premišljena tudi s stališča ponudbe piva in vina. Poskrbeti moramo torej za ustrezno spremljavo piva ali vina pri posamezni postavki jedi v meniju.
Pametni meniji, pametni ljudje
Bodite pametni pri pripravi menijev, saj meni pripravljate za izobražene ljudi, večina jih je močno kulinarično podkovanih. Uporabljajte zanimive kombinacije okusov, zanimiva pojmovanja jedi in seveda meni prilagodite tipu gosta, konceptu dogodka in lokalni tradiciji.
Hrana v obliki grižljaja
Večina dogodkov je stoječih in so namenjeni predvsem mreženju. Omogočite obiskovalcem, da poizkusijo tradicionalno hrano v obliki grižljaja v sodobni preobleki. Na tak način pri stoječi pogostitvi gostje niso v zadregi če obedujejo in se družijo ob enem. Mi pa s kreativnim fingerfoodom ukrademo malce pozornosti in ob enem poskrbimo tudi za temo pogovora, ki vedno združuje – dobra in okusna hrana!
Priprava hrane na licu mesta
Večkrat smo že pisali o tem, da je hrana lahko šov sama po sebi. Pogostitev postavite v središče dogajanja na vašem dogodku, preko katere dobi obiskovalec izjemo kulinarično izkušnjo in hrano doživi na zabaven način. Udeleženci dogodka, ki so velikokrat vseh generacij in demografsko različni, imajo radi tovrstne izkušnje s šov kuhinjo, saj jih na ta način animiramo, učimo, vedo kaj jedo in vidijo na kakšen način je hrana pripravljena. Skozi interaktivni kulinarični šov lokalnih dobrot privedemo do spominov in izkušenj, ki ostanejo za vedno.
Kaj ni »IN«
Samopostrežni bifeji – dolgčas ali priložnost?
Samopostrežni bife je seveda ena od aktivnosti, ki jo catering službe izvajajo in je neizbežna aktivnost pri določenih dogodkih, zato v tem odstavku ne pišemo o tem, da se je tovrstnih pogostitev potrebno izogibati, prav nasprotno, spodbujamo, da se pogostitve s samopostrežnimi bifeji nadgradijo. Nikakor ne strezite postane hrane, ki pregreta čaka na postrežbo več kot eno uro. Poskrbite, da so jedi v grelne posode zložene očem privlačno. Razbremenite lokacijo in v primeru večjih pogostitev pripravite več enot, kjer je hrana postrežena. Tako poskrbite, da vsi dobijo svoj kos pogače, proces pogostite pa se tako odvije hitreje in učinkoviteje.
Odpadna hrana
Prišlo je obdobje, ko nujno potrebujemo/te jasen cilj drastičnega zmanjšanja količin odpadne hrane. Stabilna samooskrba, krepitev ekološkega kmetijstva in skupnostno ukrepanje so pogoji za izpolnitev predlaganega cilja. Turizem predstavlja veliko priložnost in pomemben del slovenskega gospodarstva. Slovenijo pozicioniramo kot zeleno destinacijo, a te danosti je potrebno ohranjati in zanje skrbeti. Organizatorje prireditev in s tem catering podjetja tudi sami spodbujamo v prehod v zeleno gospodarstvo ter trajnostno upravljanje z viri preko preprečevanja nastajanja odpadkov, ponovne uporabe in recikliranja. Bio embalaža »to go«, »zero waste« kuhinja, kompostiranje… so trendi, ki jih moramo upoštevati in razvijati.
(Ne)raznolikost hrane
Veliko ljudi ima razne diete, alergije, preference, spremljajo kulinarične trende, zato je raznolikost menija zelo pomembna, da vsak najde nekaj zase. Hrana pomeni veliko več kot zgolj prehranjevanje in bogato raznolikost okusov v ustih. Načeloma smo odvisni od treh osnovnih pridelkov: riža, koruze in pšenice. Ti trije pridelki zagotavljajo dve tretjini vnosa energije. Ob upoštevanju, da obstaja več kot 50.000 vrst užitnih rastlin, se zdi, da je naš dnevni meni z vsega nekaj sto vrstami, ki prispevajo k oskrbi s hrano, zelo enoličen. Ne raznoliki, zastareli meniji so pase, bodite kreativni, raziskujte, odkrivajte, kombinirajte, kreirajte!
Sladki prigrizki
Umetna sladila, presladke sladice so deserti, ki kurijo zelo veliko energije in negativno vplivajo na počutje obiskovalca. Raje poskrbite za kvalitetne sladice brez umetnih sladil in barvil in zagotovite svežino, harmonijo in iskreno sladko zadovoljstvo.