Jul
Kulinarika je dejavnost, ki je vedno bolj popularna - kuharske oddaje, kulinarični portali, kulinarični festivali in nasploh kulinarični turizem, najboljši chefi in poplava kuharskih delavnic. Udeležimo se lahko takšnih in drugačnih izobraževanj za ljubitelje kuhanja, vseh vrst zelo kvalitetnih izobraževanj za profesionalne kuharje, otroških kuharskih delavnic, pa vse do kuharskih teambuildingov, natakarji pa so prevečkrat izključeni.
V kolikor je hrana vrhunsko pripravljena in ni postrežena na pravi način, izgubi delček svojega čara, če pa ob hrani ni ustrezne spremljave pijače, predvsem vin, pa lahko vse skupaj hitro zvodeni. V kulinaričnih oddajah vsi kuhajo, kreirajo jedi, razmišljajo o jedeh, nikjer pa ni poudarka na tem, kako se kakovostna jed postreže. Kulinarična izkušnja se začne že z impresivnim pogrinjkom, izvrstnim natakarjem, ki gosta postreže s pijačo in nadalje učinkovito komunicira s kuhinjo ter se nadaljuje z izvrstno in skrbno pripravljeno hrano, ki je postrežena na pravi način ter izbrano spremljavo vina.
Človek se mora res potruditi, da najde primerno izobraževanje za natakarje z načrtnim pridobivanjem novih znanj ter deljenjem izkušenj (izključujoč šole in fakultete za gostinstvo). Poklic natakarja je v gostinstvu izredno pomemben, zahteven in ne nazadnje tudi ustvarjalen. Imeti mora veliko kulinaričnega predznanja, mora biti dober poznavalec vin ter ostalih pijač, mora imeti smisel za komunikacijo. Natakar mora biti nasmejan, ustrežljiv, prijazen, ne zamerljiv, zabaven, poznati mora okolico, turistične atrakcije. Od natakarja se pričakuje, da pozna odgovore na vsa vprašanja in ob zadnjem odstavku človek dobi občutek, da govorimo o superčloveku. Torej govorimo o super poklicu.
Poklic natakarja je izredno zahteven, vendar je skozi leta izgubil svojo prvotno pomembnost. Natakarji so v veliki večini danes študentje, ki za to niso izobraženi, poklica ne poznajo in ga tudi ne opravljajo na način, kot stara šola veli.
Kot catering podjetje se trudimo, da bi poklicu natakarja vrnili ugled in da bi delovne pogoje v gostinstvu uredili na način zaposlovanja in izobraževanja natakarjev v polnem pomenu besede. Poklicu natakarja skušamo vrniti profesionalizem, izkušenost, kulinarično podkovanost, spretnost in ugled.
Neformalna izobraževanja za natakarje in timska izobraževanja kuhinje in natakarjev skupaj bodo pripomogla k boljšem poznavanju poklica, pomembnosti le-tega, veselju, želji po delu, želji po deljenju novih znanj, razvoju catering podjetja, nadgradnji ponudbe, k novemu načinu dela v strežbi in dvigovanju ugleda tega delovnega mesta ...
Natakarji skozi delo spoznavajo zgodbo cateringa kot dejavnosti in podjetja Supercatering, način delovanja strežnega osebja, način organizacije strežbe, komunikacije med kuhinjo in strežbo. Natakarji spoznavajo kombinacije jedi in pripadajoče vrste vina ter se preizkušajo v strežbi. Ključno je, da natakarju predstavimo tip gosta, da jih razume, da razmišlja kot gost in nadalje lahko hitro najdejo rešitev in odgovor.